Slay the Spire 2 dünyasında, karakter tercihlerine göre kartlara olan bakış açısı değişse de, bir kart topluluğun ana gündemi haline geldi: Snakebite. Bazıları için oyunun en işe yaramaz kartı, kimileri içinse yanlış anlaşılan bir strateji aracı. Neredeyse herkes içinse, bu kart bir meme statüsü kazandı. Eğer The Silent karakterini oynuyorsanız, Snakebite hakkında muhtemelen güçlü fikirleriniz vardır.

Snakebite: Neden Bu Kadar Tartışmalı?

Snakebite kartı, şu anki haliyle 7 zehir uyguluyor, 2 enerji maliyeti var ve turun sonunda elde tutuluyor. Kartın geliştirilmiş versiyonu ise aynı maliyetle 10 zehir uyguluyor ancak düşük popülaritesi nedeniyle çoğu oyuncu bu versiyonu pek görmüyor. Peki, oyuncular bu karttan neden bu kadar nefret ediyor? Snakebite, iyi bir miktar zehir verse de, enerji maliyeti Deadly Poison (tek enerjiye 5 zehir) veya Poisoned Stab (tek enerjiye 6 hasar ve 3 zehir) gibi diğer seçeneklere kıyasla oldukça yüksek. Bu enerji dengesizliği, Slay the Spire 2 erken erişime açılır açılmaz topluluğun Snakebite'ı eleştirmesine yol açtı. Oyunun geliştiricisi Mega Crit, yeni yama ile karta dokunmayınca tartışmalar daha da alevlendi.

Topluluk Tepkileri ve Savunucular

İki hafta önce Reddit'te açılan ve yoğun ilgi gören bir başlıkta, Slay the Spire 2 oyuncuları kartı yeniden tasarlamaya çalışırken, "Snakebite şu anda oyundaki en kötü kartlardan biri, belki de en kötüsü" yorumu yapıldı ve ek olarak "Sadece kötü değil, aynı zamanda ilginç veya eğlenceli de değil" ifadeleri kullanıldı. Ancak bu eleştiriler, beklenenin aksine Snakebite'ı savunanları da ortaya çıkardı. Twitch yayıncısı Jorbs, kartla ilgili bir videosunda Snakebite'ın aslında uzun süreli çatışmalarda, özellikle ilk eylemlerdeki elitlere veya boss'lara karşı, kolayca elde edilebilen en iyi zehir kartı olabileceğini belirtiyor. Bir oyuncunun tek bir turda bir boss'un can barının üçte birini silmesi, Snakebite'ın bu tür durumlardaki potansiyelini gözler önüne seriyor. Jorbs, "Saldırıya uğramadığınız ve boşta enerjiniz olduğu bir turda oynadığınızda, bu kart o çatışmalarda 2 enerjiye genellikle 20'den fazla hasar verecektir" diyor.

Beklenmedik Kullanım Alanları ve Memler

Oyuncular Snakebite için başka yaratıcı kullanım alanları da buldular. Örneğin, elinizdeki yetenek kartı sayısına göre saldıran Flechettes kartı için bir yem olarak kullanılabilir. Başka bir oyuncu ise The Silent'ın birçok kartının atma (Discard) mekaniğine odaklandığını ve Snakebite'ın Tools of the Trade gibi kartları oynarken iyi bir kurban olduğunu savunuyor. Snakebite'ı Hand Trick gibi bir kartla eşleştirdiğinizde, o maliyetli "kötü" kart, bir Sly destesi oynarken bir anda tonlarca "bedava" hasar biriktirmeye başlıyor. Bu argüman mantıklı olsa da, Snakebite'ı kullanmanın en iyi yolunun onu atmak olduğunu öne sürmesi oldukça komik.

Yine de herkes bu argümanlara ikna olmuş değil. 4chan'deki bir gönderide, "Hangi çatışmada 'hmm, keşke bir Snakebite'ım olsaydı' diye düşünebileceğimi hayal etmekte zorlanıyorum" yorumu yapıldı. Bu başlıkta bazı hayranlar, oyunun her zaman optimizasyonla ilgili olmadığını, elinizde olanla en iyisini yapmaktan ibaret olduğunu savunuyor. Bazen, özellikle bir deste oluşturmaya yeni başladığınızda, Snakebite iki kötülükten daha az kötü olanı olabilir. Hangi tarafta olursanız olun, Snakebite tartışmaları o kadar yaygınlaştı ki, bazıları artık bundan bahsetmekten sıkıldı. Ancak en çok eğlenenler, Snakebite savunucuları değil, şakacılar. Jorbs'un Snakebite videosuna yapılan bir yorumda, "Snakebite'ın en güçlü yanı, The Silent'ın yanında ara sıra kullandığı bir yılan taşıdığı imasıdır" yazarken, bir diğeri ise "Snakebite kart resmine daha uzun bakabilmemiz için elde tutuluyor, bu yüzden iyi" diyerek durumu tiye alıyor.